26 de setembre del 2010

Marché aux puces (dimanche 19 septembre)

M'agraden els mercats i, sobretot, m'agraden els mercats de segona mà francesos. L'ambient que s'hi respira, la simpatia de la gent, les gangues que s'hi troben. Avui, tot passejant, aprofitant que eren les Jornades Europees de Cultura en què totes les associacions importants estaven al carrer, i que el sol finalment havia gosat sortir, he estat una bona estona remenant entre les parades de llibres d'ocasió. La primera setmana d'ésser a Strasbourg i tres nous llibres passen a formar part de la meva col·lecció personal: L'écume des jours de Boris Vian, recomenat per la meva nova professora de francès, Petit déjeuner chez Tiffany de Capote -el tenia pendent- i Attentat de la meva estimada Amélie.
De la place Guttenberg a la place St. Thomas, on s'hi havien instal·lat un munt de paradetes d'acollidors venedors que aprofitaven per buidar armaris i treure totes les andròmines al carrer. Els minuts han passat ràpidament, igual que l'hora del meu déjeuner, ara que el meu horari alimentici s'ha vist avançat en canviar de país. He preferit sotmetre el meu àpat a l'atmosfera del mercat. Les meves companyes, totes felices, voltaven, buscaven i remenaven entremig de les caixes d'objectes que haviat deixarien de pertànyer als seus antics propietaris. Una bici, de fet, ja ha canviat d'adreça.
Dos euros -m'ha dit la dame darrera el taulell- i no m'ho he pensat dos cops, un bolso de l'època en què les dones es banyaven amb banyadors que ho tapaven tot forma ja part del meu armari. Un euro més invertit en dues pajaritas a les qui ja he buscat amo i mestressa. Finalment, un últim euro he deixat en aquest esplèndid mercat, per un jersei del qual m'he enamorat només veure'l i, he vist que m'estava esperant. Tot plegat, conservant el seu aire plenament vintage. Quina casualitat d'enganxar aquest dia, perquè fins l'any que vé no es repetirà, almenys a Strasbourg.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada